27. května 2011

Jak na to: rozstříhaná trička

Zdravím vás všechny,
dnes se s vámi podělím o můj poslední pokus o výtvarnou činnost :) O víkendu jsem viděla skvělé video o muži jménem Adam Saaks, který proslul jako "muž s nůžkami" - je opravdu skvělý, můžete kouknout zde.

No a po shlédnutí tohoto videa jsem dostala nápad, jak se elegantně zbavit mých nehezkých obyčejných triček a trochu se vyřádit - kdoví, třeba z toho vznikne i něco, co bude nositelné :o) Takže jsem vzala tři obyčejná trička, nůžky a začala stříhat :o) Každé z nich je trochu jiné, popravdě mi nápady na to, co a jak ustřihnout a poupravit přicházely přímo během stříhání. Určitě byste sami vymysleli horu dalších druhů a způsobů, zde na fotkách ty moje:

Co budete potřebovat?
  • trička, kterých vám nebude líto, když rozstříháte (a možná zničíte)
  • ostré nůžky
  • popřípadě šicí stroj na upravení okrajů, výstřihů atd. (ale záleží na vás, zda budete chtít mít ty okraje naschvál odrbané)
  • jakékoliv ozdoby, kousky kůže, látek, knoflíky, korálky, prostě cokoliv, co byste použily na ozdobení triček


Jak na to - inspirace:

Základní teze je dost jednoduchá - prostě vezměte nůžky a začnete dle fantazie stříhat, prostříhávat apod. Následně můžete různě ustřižené proužky smotávat, ozdobit, zauzlíkovat atd., vyloženě záleží na vás. Dále fotky a u nich komentáře, jak vznikaly moje trička :)

varianta 1: tričko položíte na rovný povrch a ustřihnete podél švu výstřih. Poté si tričko chytíte za boční švy a narovnáte tak, aby jste měli přesný střed zad. Nyní začnete stříhat proužky, mohou být tlusté, tenké, dlouhé dle nálady a chuti.







Tričko poté navlečete na nějakého nebožáka - modela, umělou krejčovskou pannu a nebo na obyčejnou židli. Já si poté vzala každý proužek a trochu ho povytáhla, aby se prodloužily a visely jako na fotce. A pak to nejsložitější - i když je to jednoduché - vezmete nejvyšší proužek a začnete ho jednoduše podtáčet pod každý jednotlivý proužek pod ním - vždy jeden pruh, podtočíte, pak další pruh a tak dále, až jste na konci. Zde máte více možností, já jsem pruh rozstříhla a nejdříve zavázala na uzly, nakonec jsem konec přejela šicím strojem. Na zádech to pak dělá pěkný vzor.


variance 2: Tričko chytnete za boční švy a vyměříte nebo odhadnete střed. Já měla uprostřed na prsou nápis se vzorem, tak jsem využila tvaru a nastříhala proužky přesně podle tvaru ozdobného nápisu. Následně jsem pruhy vytahala stejně jako u předešlého trička, odstřihla rukávy, které mi byly trochu úzké a zvětšila výstřih - tentokrát spíš výstřih na zádech.








Jelikož mi přišlo, že prostřihy na prsou jsou pro hodně odvážné osoby, ke kterým nepatřím, podšila jsem je bílou bavlněnou látkou. Jednoduše si vystřihněte tvar o něco větší než jsou pruhy, zašpendlete na místo a obšijte. Nic složitého. Jen je důležité, aby se vám látka nezkrabatila nebo neposunula, je také lepší použít látku kontrastní s pruhy, aby bylo poznat, že tam vůbec něco je.

 varianta 3: Zde jsem ustříhla výstřih do hlubokého V (trochu jsem to přehnala a je moc široký, trochu mi padá z ramen) - zepředu i vzadu je stejně hluboký. Poté jsem rozstříhala boční švy na krátké úzké proužky, které jsem následně rozstříhla. Spodní lem jsem ale nechala být, stejně tak jsem začala až kousek pod podpažím, takže tričko drželo tvar.





 

Oba proužky ležící naproti sobě jsem uvázala na uzlíky a už takto tričko vypadá pěkně, klidně si ho takto můžete nechat. Mě přišlo tričko trochu nudně jednoduché a tak jsem vzala proužek kůže, provlékla ho cik cak uzlíky (vždy jednou zespodu a jednou zvrchnu) a přišila konce u podpaží a dole na spodní lem. Jelikož kůže byla delší než délka trička, na obou stranách mi přečuhují přibližně do půli lýtek volné pruhy kůže, což se mi zalíbilo a tak jsem je tam nechala, jen zastřihla na stejnou délku.

Tak to je všechno, mám nějaké fotky i na těle, ale bude lepší, když se trochu víc "vyfiknu" a víc si s těmi fotkami pohraju, protože ty, co jsem měla původně, nejsou moc hezké a bez nápadu :D


Takže doufám, že se vám návod líbil a že doma třeba "zničíte" pár triček stejně jako já :) U tohodle je důležité se nebát, nějak to dopadne :))

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)