6. června 2011

Vegetariánské rizoto

Zdravím vás a přeji krásné pondělí!
Vím, že jsem už s těmi recepty trapná, poslední dobou sem nedávám skoro nic jiného, ale když mě to vaření tak baví a jelikož znám moc dobře, jaké to, když si chcete něco uvařit a nejste dostatečně zdatní na to, abyste to dali jen tak z fleku (sama jsem donedávna takhle bojovala s každým receptem), přišlo mi to jako dobrý nápad sem dávat mnou ozkoušené recepty na jednoduchá, rychlá a hlavně chutná jídla ;) Takže se na to vrhneme, dneska vám nabídnu náš nedělní oběd - vegetariánské rizoto :)


Co budete potřebovat:
  • rýži
  • hrášek (čerstvý by byl nej, ale doma jsme měli jen sterilovaný v konzervě)
  • čerstvá cherry rajčátka (mohou být i normální, ale budete je muset víc pokrájet :))
  • nivu
  • koření (já zaexperimentovala a použila koření na pizzu, chutnalo to skvěle!)

Jak na to:
Podle toho, kolik vás bude jíst a jací jste jedlíci si nachystáte rýži. Já to stále ještě nemám úplně 100% zjištěné, ale v neděli jsem odměřila 300 g suché rýže a zalila 600 ml vody (základní pravidlo při vaření rýže - 1 díl suché rýže na 2 díly vody), hrnec nechala vařit na plotně s pokličkou. Musíte dávat bacha, protože ta rýže dělá jakoby nic a pak rychle utíká z hrnce, když se začne vařit :) Nezapomínejte ji taky občas zamíchat, nebo se vám fajnově připeče k hrnci a jde to sakra špatně dolů. Jakmile začne voda vařit uberte teplotu na co nejnižší a nechte lehce pobublávat. Voda se postupně odpaří a zbytek vsákne rýže a vy budete mít úžasnou uvařenou nerozvařenou rýži na rizoto :)



Mezitím, co se vám vaří rýže, můžete nachystat všechno ostatní. Je to vlastně hrozně jednoduché, prostě vezmete všechny ingredience a zmenšíte jejich velikost na co nejmenší - takže hrášek slijete a necháte být (ten je malý dost :)), rajčata umyjete a nakrájíte na malé kousky, totéž uděláte s nivou (jen ji nemusíte omývat ;)). Jakmile budete mít hotovou rýži, všechny ingredience postupně přimíchávejte a zapracujte do rýže. Niva se vám v horké rýži krásně rozpustí a spojí všechno ostatní. Poté můžete okořenit, často se používá sladká paprika pro barvu, já, jak jsem psala výše, jsem použila koření na pizzu, aby to dostalo netradiční chuť. Poté jen necháte trochu vychladnout, ať si nepopálíte pusu, nakydáte na talíř a sníte :) Výhodou tohoto jídla je i fakt, že u výroby zaprasíte minimum nádobí = odpadne zdlouhavé umývání po obědě. Prakticky jsem zašpinila jen hrnec, dvě malé misky, nůž a prkýnko ;)



Tajemství: sice píšu jak je hrozně vegetariánské, ale rizoto je bez masa vlastně jen z toho důvodu, že jsme doma neměli žádnou masovou konzervu a dostala jsem kuřecí prsa, ale bohužel vcelku oboje, mražený a já kuchyňská trubka je neumím vykostit - takže jsem vymyslela ďábelský plán s vegetariánským rizotem a grilovačkou na večer, kdy už byl můj Muž doma a kuře vykostil :)))


Dobrou chuť!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)