10. ledna 2012

Recept: Lehké šlehačkovo-tvarohové poháry

Zdravím!
Po delší době tu mám zase jeden recept. Není to nic těžkého, dobře to chutná a pěkně vypadá :) Jsou to jednoduché tvarohové poháry s ovocem, které jsem dělala letos ke Štědrovečerní večeři jako dezert. 

Co budete potřebovat:
  • jakékoliv ovoce dle chuti (konzervované i čerstvé, záleží na období a nabídce)
  • smetanu na šlehání (33%)
  • měkký tvaroh
  • zakysanou smetanu
  • ztužovač šlehačky v prášku
  • cukrářské želé (nejlépe barevné)
  • kakao nebo skořice na ozdobení


Jak na to:

Nejprve si přichystejte ovoce, které budete do poháru dávat. Já jsem použila konzervované jahody, což mělo tu výhodu, že jsem šťávu z konzervy mohla použít rovnou jako tekutý základ do želatiny. 

Nejtěžším na celé přípravě je správně vytvořit želatinu. Nemohu vám tu napsat přesné doby a způsob vaření, protože každý želatina se vaří trochu jinak a tak vám bohužel nezbývá než si přečíst návod na druhé straně sáčku a postupovat přesně podle něj. S toutu želatinou od Dr. Oetker jsem pracovala následovně: odlila si přesné množství tekutiny (mám pocit, že to bylo 500ml na jeden sáček) z jahodových konzerv, jelikož je šťáva sladká, už jsem žádný cukr nepřidávala, nalila do hrnce a začala pomalu vařit. Hned jsem přidala želatinu a míchala, dokud se tekutina nepřivedla k varu. Nechala jsem ji probublávat jen asi jednu minutu, poté jsem hrnec stáhla z ohně a míchala a míchala, dokud tekutina neztuhla. Musím se přiznat, že jsem byla hodně vyděšená, když mi želatina nechtěla zhutnout, ačkoliv na sáčku psali 10 minut a mělo by být hotovo, já jsem stále míchala vodu :) Tak jsem přelila tekutinu do misky a dala ji na chviličku do lednice, najednou už byla želatina tvrdá skoro tak, že nešla přelít do skleniček :)) Pro přístě vím, že nesmím panikařit a prostě do skleničky nalít želatinu ještě tekutou, ona v lednici pak pěkně ztuhne.
Želatinu jsem nalila na spodek skleniček a vložila do ní několik jahod. Poté jsem si vytvořila druhou vrstvu - tvarohovou. Tvaroh smícháte spolu se zakysanou smetanou a šlehačem nebo ručně je pěkně promícháte. Já jsem přidala trošičku cukru, ale klidně to může být i bez cukru. Díky šlehači jsem měla hmotu pěkně vláčnou, pomocí stěrky jsem ji rovnoměrně dala na vrstvu želatiny do skleniček. Vrstva by měla končit pár centimetrů od okraje skleničky, mě se to bohužel nepovedlo a měla jsem tam toho moc :) Pokud chcete výsledný "kopeček" ze šlehačky, klidně tak toho tvarohu může být víc, pokud byste chtěli spíše rovný povrch, je lepší si tam tu rezervu nechat :)
vlevo tvaroh se zakysanou smetanou, vpravo šlehačka
Na vrstvu tvarohu jsem nakladla zbytek jahod a následně pokryla celý vršek šlehačkou. Šlehačku vytvoříte jednoduše - smetanu na šlehání vylijete do misky, nasypete ztužovač a pak už jen šleháte šlehačem tak dlouho, dokud není šlehačka pevná. Kdo chce, může ji osladit, já ji nechala bez cukru. Nanášet člehačku můžete buď klasicky stěrkou a nebo pomocí cukrářského sáčku se zdobící špičkou. Já bohužel nemám cukrářské špičky (mamka je sice má, ale tam se mi nechtělo lítat) a tak jsem zaimprovizovala a vytvořila si ho ze sáčku z IKEA - je totiž ze silnějšího plastu než klasické mikrotenosé sáčky a tak nehrozí, že se protrhne. Jednoduše jsem jen ustřihla jeden rožek a šlehačku nacpala do sáčku. Pak je zmáčknete a můžete si šlehačku naaranžovat jak chcete. Jelikož byl povrch kopečku šlehačky trochu nudný, ještě jsem ho ozdobila kakaem. 

Hvězdičku jsem vystřihla z papíru, položila opatrně na vršek kopečku a přes sítko sypala kakao. Po odstranění papíru na kopečku zůstala bílá hvězdička :) Jednoduché a jakou to udělá parádu :) Škoda jen, že ze šlehačky se mi vytvořil kopeček, kdyby byl povrch rovný (jak jsem původně plánovala), byly by hvězdičky ještě hezčí :)
No a to je vlastně vše, nezapomeňte poháry dát do lednice a udržovat v chladu, aby šlehačka nespadla. Dezert je to poměrně lehký, nemusí být moc sladký a moc dobrý!

3 komentáře :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)