21. března 2014

Moje večerní kosmetická rutina aneb aktuální pleťová kosmetika

Krásné páteční ráno!

Dnes je první jarní den, počasí na to vypadá a já mám hned více energie :) Přemýšlela jsem, jaké téma zvolit pro dnešní článek a nakonec jsem se rozhodla nechat vás nakouknout do mé koupelny a moci si prohlédnout pleťovou kosmetiku, kterou momentálně používám. Všechny výrobky, které si budete moci v článku na fotografiích prohlédnout jsou více-méně stálice v mé koupelně jelikož mám ozkoušené, že mému typu pleti vyhovují a prospívají ji. Samozřejmě se nebráním novinkám a stále zkouším další a další značky a výrobky (už jenom proto, abych vám mohla poté poreferovat zde na blogu) a tak se klidně může stát, že ačkoliv mám svoje nejoblíbenější výrobky, sem tam se mezi ně dostane nováček, který tam už zůstane, protože se osvědčí :)


Jelikož jsem s největší pravděpodobností o jednotlivých výrobcích už na blogu psala, nechci vypisovat romány o každém z nich, nicméně se zmíním o největších plusech (a klidně i mínusech), které mě přesvědčily k nákupu a používání. Rozdělila jsem si kosmetiku do tří pomyslných skupin - A) kosmetika používaná každý večer; B) druhá varianta večerního odličování; C) pleťové masky.

A) Kosmetika používaná každý večer

Tyto výrobky používám opravdu každý večer před spaním. Určitě jste už slyšeli nebo četli, jak je večerní odličování pro pleť důležité a tak se nechci opakovat, ale pokud mohu doporučit, rozhodně nezapomínejte chodit spát s čistou pletí bez líčení a pokud možno ošetřenou nočním krémem - dokud jste mladí připadá vám to zbytečné, ale prý každý zapomenutý večer se pak v pozdějším věku na pleti ukáže.

Dost moralizování, jdeme na jednotlivé kroky mé večerní odličovací rutiny:
Krok 1: Na navlhčenou pleť nanesu čistící gel od Oriflame a za pomocí rukou jemně vmasíruji do pleti. Gel vytvoří lehkou pěnu, kterou poté spláchnu vodou nebo za pomocí pleťových houbiček (s houbičkami nenadělám v koupelně takovou potopu :)) Vzhledem k tomu, že gel je 2 v 1 i s tonerem, není třeba poté nanášet toner odděleně - což je výhodně zvláště v ty dny, kdy se vám do večerního odličování fakt nechce ;) Samozřejmě nepoužívám gel na okolí očí.
Krok 2: Pro okolí očí používám dvojfázovou odličovací vodu od Nivea, která obsahuje olejovou část díky které se zbavíte jednoduše i opravdu těžce odličovatelného líčení jako jsou voděodolné řasenky, linky, gelové linky atd. Stačí s lahvičkou trochu zaštěrchat, aby se obě části promíchaly a nanést trochu na vatový tamponek.
Krok 3: Na vyčištěnou pleť nanesu noční pleťový krém. Tento od Oriflame používám jen krátce, ale už jsem si ho zamilovala díky jemné gelovité konzistenci, příjemné parfemaci, rychlému vstřebávání a vyživení pleti.
Krok 4: Na okolí očí by se klasický krém neměl používat, takže nanesu oční krém od Oriflame. Upřímně jsem nezaznamenala mezi různými očními krémy velký rozdíl, takže co se mě týče, používám prostě ten, který zrovna mám doma. Tento má dodávat extra energii a okolí očí by mělo působit odpočatě a svěže.

A to je vše, pleť je odlíčená, ošetřená a připravená na noční odpočinek a regeneraci - celkem všechny čtyři kroky zaberou cca 10 minut ;o)

B) Variace na večerní odlíčení


Tyto dva výrobky jsem vypíchla schválně, jelikož ne každý používá výrobky 2 v 1 a měl by tak používat jako první krok odličovací gel/mléko/vodu/mýdlo a poté v druhém kroku póry tonizovat tonizační vodou. Občas si tedy dopřeji trochu změnu a použiji právě tyto dva výrobky. Zbytek odličovací rutiny (odlíčení očního okolí, nanesení krému a očního krému) zůstává stejná, jen první krok je rozdělen do dvou.

Krok 1 a - čištění: Na navlhčenou pleť nanesu toto pleťové mýdlo od firmy seba med, které jsem dostala jako dárek při mé objednávce z e-shopu Babybaby. Kosmetika seba med je velmi kvalitní a vyrábí nejen výrobky pro ošetření miminek a dětí. Jejich mýdlo je velmi jemné, neparfemované a díky vyváženému pH nemám po čištění pocit napnuté pleti. Po jemné masáži pleti poté mýdlo smyji vodou nebo za pomocí pleťové houbičky.

Krok 1 b - tonizace: Jak jsem již psala, jelikož pleťové mýdlo není 2 v 1, je dobré pleť dočistit a tonizovat tonizační vodou. Nanesu trochu na vatový tamponek a dočišťuji pleť tak dlouho, dokud není po použití tamponek čistý. Póry se tak pěkně stáhnou a pleť je jako vyměněná.

Zde pěkně všechny výrobky, které používám večer, pěkně pohromadě.

C) Pleťové masky


Čas od času moje pleť potřebuje extra péči navíc. Např. se mi udělá díky hormonům nějaký ten pupínek, pleť je citlivější nebo si prostě jen chci udělat pěkný večer a dát ji extra výživu navíc. Pleťovou masku doporučuji nepoužívat každý den, ale řekněme 2x do týdne, přehnaná péče totiž spíše vadí než je k užitku. Pojďme tedy na jednotlivé masky, které vlastním a něco málo si o nich napíšeme:

Oriflame Pure skin Blackhead clearing mask - Tuto masku bych doporučila všem lidem trpícím na akné a ucpané póry. Sice neočekávejte, že ihned po první aplikaci vše zázrakem zmizí, ale jelikož maska obsahuje kyselinu salicylovou, je dobrým pomocníkem v boji s ucpanými a zanícenými póry. Rozhodně ji ale nepoužívejte každý den, max. 1 - 2x týdně jen na postižená místa. Na pleti ji doporučuji nenechávat déle než 5 minut (tak je to také uvedeno na obalu), jednou jsem na ni zapomněla a měla jsem z toho podrážděnou pokožku. Při pravidelném používání ale budete koukat, jak moc tato maska pomáhá.

Avon planet spa dead sea minerals facial mud mask - Tuto masku používám už delší dobu, tohle je moje již druhé balení. Pokud potřebuje vaše pleť hloubkové čištění a regeneraci, tahle maska je přesně ta pravá. Pravda - jelikož se jedná o masku s obsahem bahna z Mrtvého moře, budete po nanesení vypadat hodně hrůzostrašně, navíc po zaschnutí vám začne ve vráskách lehce praskat, takže nedoporučuji používat před chlapem, i ten můj z toho měl jednou šok a legraci :) Stačí 10 minutek, poté opláchněte vodou, zbytky dočistěte třeba kosmetickou houbičkou a máte pleť jako panenka. Doporučené používání je 1 - 2x do týdne.

Oriflame Aqua-Rhythm Intense hydration youth preserve gel mask - Bohužel Oriflame už tuto masku ze své nabídky stáhl, jedná se o velmi lehkou gelovou masku dodávající hydrataci. Já ji ráda používám kdykoliv, kdy mám pocit napnuté vysušené pleti a po 10 minutách a opláchnutí je moje pleť jako znovuzrozená, jemná na dotek a plná života. Škoda jen, že už si ji nebudu moci koupit znovu...

Avon naturals moisturising strawberry jogurt facial mask - Tuto masku jsem si upřímně zakoupila hlavně kvůli vůni, jedná se o hydratační lehkou masku s obsahem malých růžových kuliček, které se při aplikaci na pleť rozpustí a působí na pleť hydratačně. Oproti předchozí hydratační masce není tak dobrá, navíc vůně jahod a jogurtu je malinko umělá. Ale pokud máte bezproblémovou pleť, které chcete jen čas od času dodat trochu péče navíc a máte rádi vůni jahod s jogurtem, bude pro vás postačující.

Le Chaton Výživná tvarohová maska s medem - Tohle je jedná ze všech vyfocených masek, kterou jsem si sama nezakoupila, ale našla v jednom z Ladyboxu. Rovnou vám upřímně sdělím, že to není maska pro každého, jelikož je z kozího mléka, má podivnou konzistenci obsahující "žmolky" z tvarohu a velmi specifickým způsobem voní. Možná bych ji popsala jako klasickou bio masku, která v sobě nemá ty speciální parfémy, silikony a jiné neřády, ale jak jsem psala - ne každému se bude líbit, já osobně ji používám jen občas právě kvůli té specifické vůni. Nicméně účinnost se jí upřít nedá, je vhodná i pro velmi citlivou pleť, dodává hydrataci a pleť je po použití hebká a jemná.

A to je pro dnešek vše, doufám že vás množství textu neubije, že jste se třeba dozvěděli něco užitečného a já se na vás budu těšit u dalšího článku ;)

Přeji krásný víkend!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)