23. září 2014

DIY ozdobný závěs

Krásné úterní ráno všem!

Dnes jsem si pro vás připravila další DIY projekt. Při mém posledním poflakování se po Pinterestu jsem narazila na moc hezký ozdobný závěs z barevného papíru. Jelikož už pomaličku přemýšlím nad zařizováním dětského pokojíčku pro Johanku (zatím je prcek s námi v ložnici), nadchla jsem se představou, že bych jí něco podobného do pokoje k posteli udělala. Na Pinterestu se jednalo o různě barevná srdíčka, já jsem zvolila pestrobarevné ptáčky. Upřímně jsem velmi nadšená z výsledku, není to nic složitého a přitom to nadělá parády, ohodnoťte sami :)



Takto vypadá inspirace, kterou jsem našla na Pinterestu:


A pokud si budete chtít tuto pěknou a jednoduchou dekoraci udělat doma, nafotila jsem postup:

Co budete potřebovat:
- dřevěnou lištu s vyvrtanými dírkami
- jehlu a nit
- nůžky
- tvary dle vlastního uvážení vystřižené z barevného papíru
- popř. oboustrannou lepicí pásku


Jak na to:

Zvolíte si tvar, který chcete na stěně mít, já zvolila jednoduchou siluetu ptáčka a vystříhala jsem jich spoustu z různobarevných papírů. Poté jsem je složila k sobě do skupinek tak, abych byl vždy jeden od každé barvy.



Podle toho, kolik máte dírek v dřevěné liště, si zastříhejte nit. Já zvolila zelenou kvůli tomu, že v pokojíku bude vše laděno do lesa a jedna stěna bude zelená, bude to tak malinký detail se stejnou barvou na zdi a na niti :)


Začněte navlékat ptáčky na nit - nejjednodušší je navléct nit na jehlu a ptáčky propíchnout. Aby se mi ptáčci nehýbali nahoru dolů po niti, vždy jsem nit zafixovala lepicí páskou. Pak mě napadlo, že bych mohla využít toho, že je oboustranná a rovnou jsem na ptáčka přilepila druhého, takže není vidět procházející nit. Nyní když se ptáček jakkoliv otočí díky větru či průvanu, vždy bude vypadat skvěle.


Ptáčky navlékáme s odstupy tak dlouho, dokud nemáme všechny řady do jednotlivých vyvrtaných děr v liště. Začátek každé nitě pak jednoduše přiděláme k liště sukem, pokud byste si s tím chtěli vyhrát, můžete zvolit i jiné upevnění, tohle je nejrychlejší a nejjednodušší.



Jakmile jsou všechny řady přidělané k liště, stačí ji přišroubovat ke zdi. Doporučuji si nejdříve celou dekoraci někam nanečisto pověsit a poupravit jednotlivé tvary tak, aby byly vodorovně stejně vysoko - nejlepší je možná navlékat je už na pověšené liště, nemusíte to pak opravovat jako já :)

Dejte vědět, zda se vám tento nápad na jednoduchou dekoraci líbí, Johance se duhoví ptáčci moc líbili :)

Přeji krásný den!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)