18. ledna 2015

DIY tutu sukýnka pro děti

Krásné ráno všem!

Je tu neděle s ní i nový článek. Dnes bych vám ráda ukázala jednoduchý návod, jak si vyrobit svoji baletní (nebo-li tutu) sukýnku. Já ji tvořila pro dcerku, ale samozřejmě návod můžete použít i na sukni pro dospělé, pokud se vám tento trend líbí a nosíte ho ;) Výhodou tohoto návodu je jeho jednoduchost. Sukýnku tímto způsobem dokáže udělat opravdu každý, chce to jen trpělivost a znalost vázání obyčejného uzlu ;)


Co budete potřebovat:
- gumu do pasu (seženete v každé galanterii)
- nit a jehlu (na sešití gumy)
- tyl nebo podobnou látku
- nůžky

Jak na to:

Na Pinterestu jsem našla hned dva návody, jeden je šitý a druhý, stejně jako ten můj, je bez nutnosti šití, jen děláte uzlíky. Já jsem dělala klasický uzel, jak když si zavazujete boty, TADY na tom návodu je uzel trošku jiný, ale jak vidíte, oba fungují dobře.

Gumu si odměříme podle obvodu v pase a zastřihneme. Poté za pomocí jehly a nitě v ruce sešijeme konce. Pokud si netroufáte na šití, klidně můžete konce k sobě slepit lepidlem na textil nebo horkou pistolí.


Nyní si nastříhejte látku na cca 3 cm široké proužky. Délka každého proužku závisí na tom, jak dlouhou sukýnku chcete - počítejte však s tím, že celkovou délku musíte vynásobit dvěma, protože se proužek bude překládat na půl.

Já použila zbytek ze záclony LILL, jelikož jsme je koupili Johance do pokojíčku a protože byly moc dlouhé, zkrátili jsme je a mě zůstaly dva velké pruhy látky.


Každý proužek pak jednoduše zauzlujeme kolem gumy. Aby uzel držel, doporučuji udělat dva. A to je celá "věda", prostě jen přidáváte další a další proužky a zauzlujete je na dva uzly tak dlouho, dokud není celý obvod gumy zaplněn proužky látky. Jakmile je hotovo, doporučuji všechny uzlíky na gumě posunout směrem dolů, aby byly oba konce proužku stejně dlouhé.


Hotová sukýnka :)


Johanka z ní byla nadšená :) Můžete jich takto nadělat spousty v různých barevných variací. Já jsem si tuto zkoušela proto, že jsem se rozhodla udělat jednu žluto-černou pro kostým na karneval. (Nebojte, taky poctivě fotím jednotlivé fáze výroby kostýmu tak, abych vám ho pak mohla ukázat i s postupem ;))


Doufám, že se vám tento super-jednoduchý návod líbil! :)


Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)