25. ledna 2015

Domácí zdravé sušenky pro děti (bez cukru)

Krásný den!

Dnes jsem si pro vás přichystala recept na úžasné a zdravé sušenky pro děti. Samozřejmě nemusíte mít dítě na to, abyste si tyto sušenky udělali, protože jsem sama několik zkoušela a byly naprosto vynikající. Důvodem, proč jsem se vrhla na pečení vlastních sušenek pro malou je fakt, že jsem byla nemile překvapená obsahem sušenek pro děti, které můžete zakoupit v obchodech. Děti by správně neměly dostávat moc cukru - kazí se jim zuby (a to má prý cukr vliv i na ty zuby, které ještě dětem nevyrostly), vytváří si nezdravý návyk na cokoliv sladkého a nic jiného pak nechtějí a v neposlední řadě z toho tloustnou, protože stejně jako my dospělí jednoduché cukry nepotřebují. Nicméně i ve výrobcích s jasným označením "pro děti" je cukru habaděj. Nejsem žádná bio máma, která by Johance nedovolila cokoliv s cukrem, ale říkala jsem si, sakra však to přece nemůže být tak těžké udělat si sušenky doma a a bez cukru. Hledala jsem a na Pinterestu našla - zdravé sušenky vhodné pro děti s prořezávajícími se zuby.

A recept je velmi jednoduchý, takže nemusíte bědovat, do čeho že jste se nechali navést ;) Sušenky jsou původně myšlené pro děti, kterým rostou zuby, nicméně Johanka má teprve jeden na půl venku a taky si s nimi poradí ;) Já jsem si při přečtení receptu a zkouknutí fotografií myslela, že budou sušenky tvrdé jako např. piškoty, ale ty moje jsou spíš tužší než vyloženě tvrdé - nevím, zda to tak má být, ale upečené jsou a chutnají dobře, tak snad je to v pořádku. Píšu to proto, abyste se nedivili, kdyby vám z trouby vyšly sušenky stejné jako mě - není to špatně ;)


Co budete potřebovat:
- 1 hrneček celozrnné mouky (já použila klasickou hladkou a taky se nic nestalo)
- 1 hrneček dětských cereálií (můžete použít namleté ovesné vločky)
- 1 banán (nebo jakékoliv jiné sladké ovoce, já použila hrušku)
- 2 polévkové lžíce kokosového oleje (zakoupíte v potřebách se zdravou výživou nebo v dm drogerii)
- 2 malé lžičky skořice
- 4 polévkové lžíce vody

Jak na to:
- Jednoduše smícháte všechny ingredience v míse a vyválíte těsto podobné jako na perníky či linecké. Možná budete potřebovat trochu mouky navíc, doporučuji při míchání lžíce vody přidávat postupně, abyste dosáhli správné konzistence. P

o vyválení vykrájejte z těsta tvary dle vašeho uvážení za pomocí klasických vykrajovátek na perníky a pečte na pečícím papíru v předehřáté troubě na 220°C cca 15 minut nebo dokud nejsou okraje nazlátlé.

Pozor - ačkoliv jsou sušenky tuhé, rozhodně nenechávejte svoje dítko se sušenkou o samotě, naše Johanka je nenechavec a tak si ukousla moc velký kus a žmoulala ho v puse - dítě se tak může lehce dusit, tak pozor na ně ;)



A jako bonus jedna fotka našeho malého Otesánka ;) 



2 komentáře :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)