8. února 2015

Můj den s batoletem

Krásné ráno!

Tyto články na téma "Můj den" mám moc ráda. Lidé jsou od přírody zvědaví a rádi nahlédnou do života jiných. Pokud je to v rámci sledování videí a fotek na blogu, jsem pro :)) Nechala jsem se inspirovat několika podobnými články a připravila pro vás svoji verzi. Nutno dodat, že nejsem žádná celebrita ani osoba s bezva úžasným životem, netrávím každý den nějakým zajímavých projektem, nechodíme moc často do kina nebo restaurací. Ale nebudu se kvůli tomuto článku nějak přetvařovat, pak by to už nebylo nahlédnutí do normálního dne, že :) Napadlo mě, že by možná mohl můj denní rozvrh inspirovat i nějaké maminky, které hledají inspiraci k tomu, jak efektivně trávit čas se svým potomkem ;)



7:00 - Johanka velí: "Jsem vzhůru mami, jdeme něco podniknout." Takže rozlepím oči, převleču ji z pyžama, přebalím a donesu do obývacího pokoje. Posadím ji na gauč, donesu krabici s hračkami a pustím pohádky.

Johanka plně zaneprázdněná pohádkami a hraním si s oblíbenou kozou z IKEA

8:00 - Nachystám Johance a sobě snídani a během toho, kdy do sebe prcek tlačí na kousky nakrájený chleba s máslem, jdu si umýt obličej. Manžel je se mnou tento den doma, takže na malou dává pozor, aby se nedusila.

Ranní rutina - umyji si obličej odličovacím krémem, který zrovna testuji pro recenzi, opláchnu a vyčistím houbičkou, poté nanesu denní krém a oční krém.
8:30 - 10:00 - Zatímco je Johanka zabavená hraním a koukáním na pohádky, v klidu se nasnídám, dám si ranní kávu a prošmejdím sociální sítě - Facebook, Youtube atd. :) 


10:00 - 12:00 - V 10 hodin Johanka chodívá spát, takže jí vyměním plínku a uložím do pokojíčku, kde si na hodinku, někdy i hodinku a půl zdřímne. Já můžu po domě trochu pouklízet, pozametat a popřípadě pokud mám rozdělaný nějaký DIY projekt, dělám na něm. Pokud ne, koukám na Youtube videa či mé oblíbené seriály. 
Kolem poledne si pak začnu chystat oběd, někdy si něco uvařím, někdy (jako dnes) se mi nechce vařit a tak si jen upeču v troubě pizzu. Není to zdravé, ale s malým dítětem, které vyžaduje pozornost a nechutí k velkému vaření to stačí :)


12:00 - Johanka vstává a dostává polední jídlo. Její jídlo vařím na cca týden dopředu, udělám jí třeba 2 nebo 3 různá jídla, vložím do krabiček a nechám zamrazit, takže pak stačí jen ráno krabičku vyndat a nechat jídlo rozmrazit. Možná se někdo z vás teď ošívá, ale upřímně mi to připadá lepší, než každý den vařit a pak jídlo vyhazovat, když je toho moc. Navíc takto mám už poznačené recepty, které jí chutnají a používám ty.

Fazole, jablko, skořice - zní to možná divně, ale chutná to dobře ;)

Johance se už občas povede si jídlo dát do pusy samotnou ;)
Ale ruce jsou ruce :D

12:00 - 14:00 - Po obědě si s Johankou chvilku hrajeme, čteme si knížku nebo ji nechám hrát si samotnou. Kolem 13. hodiny chodí si odpoledne opět zdřímnout a spí tak do tří, mám tedy opět čas na sebe a udělám si krátkou půlhodinku jógy ;)


15:00 - Nadchází čas odpolední svačinky - Já si udělám koktejl nebo vezmu nějakou malou svačinu, Johanka má většinou odpoledne nějaké pyré z ovoce - často jablko či banán s jakýmkoliv ovocem, které máme zrovna doma. Pokud vyžaduje, dostane i domácí sušenku na zoubek ;)


15:30 - 17:00 - Po svačině většinou chodíme ven na procházku. Nechodím dopoledne, jelikož jsem zjistila, že procházka na čerstvém vzduchu Johance pomáhá dobře spát v noci. Navíc v létě je dopoledne nesnesitelné vedro, takže rozhodně nemá smysl courat se v tom největším teple venku.


17:00 - 18:00 - Po návratu z procházky si Johanka chvilku hraje na dece s hračkami a já ji mezitím nachystám večeři. Večer dostává krupičnou, ovesnou nebo pohankovou kaši s ovocem nebo chleba s máslem a džemem. Nekoupeme ji každý den, jelikož to není nutné a v porodnici mi to ani nedoporučovali. Takže pokud není den koupání (koupeme cca každý 3. den), Johanka dostane večeři, převleču ji do pyžama, přečtu pohádku na dobrou noc a jde kolem půl šesté spát. Pokud je den koupání, nejdříve ji ve vaničce vykoupu - moc ráda ve vaničce sedí a hraje si s pěnou do koupele - a teprve poté převleču a nakrmím. Nevím, proč to neděláme logičtěji a nenakrmím ji před koupáním, ale tak nějak jsme si nastavili rutinu a Johance to vyhovuje :)
Musím malou hrozně moc pochválit, protože je naprosto úžasný spáč - stačí dodržovat večerní rutinu a potom jí dát do ložnice na bok do postele, do náručí přidat oblíbeného plyšáka a dudlík do pusy a odejít. Není nutné ji kolíbat nebo jinak uspávat, usne úplně sama.



18:00 - Čas na moji večeři. Obyčejně si dám pečivo se šunkou nebo nějakou uzeninu, dnes mi můj muž udělal naprosto úžasné tousty ;)


18:30 - 22:00 - Po večeři prostě relaxuji - koukám na Simpsonovi, pak na zprávy, nějaký film nebo seriál, záleží na tom, na co se chce koukat manžel. Spát chodíme kolem 10. hodiny, jen výjimečně zůstáváme vzhůru déle :)


22:00 - Před spaním se jdu odlíčit, umýt a vyčistit si zuby. Poté se převlékám do pyžama a jdu spát. Johanka se většinou vzbudí tak 3x za noc, ale stačí ji jen uklidnit, dát dudlík a opět usne. Stále ještě jednou za noc jí kojím, tak kolem 2. hodiny ranní. 

Večer se odličuji pěnivým gelem a houbičkou, poté nanesu noční krém a oční krém.

A to je náš den, vice-méně se tohle opakuje každý den. Je to možná trochu na hlavu, ale malým dětem denní rutina pomáhá se uklidnit a dobře fungovat. Samozřejmě jezdíme jednou za týden na nákupy, občas když je o víkendu hezky, tak také na nějaký výlet, jako nedávno návštěva zoo Hodonín.

A co váš den? Děláte něco zajímavého nebo jste na tom podobně jako já? A pokud máte miminko, jak vypadá váš denní rozpis? Ráda se dozvím něco nového ;)



1 komentář :

  1. Denní řád je určitě pro Johanku to nejlepší. A navíc je úžasná :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)