20. května 2011

Cream cake with pineapple

Dnešní vaření/pečení je jednoduché a skvělé. Jedná se o recept na ten nejrychlejší a nejchutnější nepečený dort, který jsem kdy udělala :o) A když to zvládnu i já, není pochyb o tom, že je opravdu jednoduchý a zvládne ho každý. ;o)



Nepečené dorty mám ráda z toho důvodu, že se vám nepečením eliminuje možnost zkazit dort už v průbehu přípravy :o) Navíc mi moc nechutnají ty klasické krémové a přeslazené dorty plné másla a já-nevím-čeho-ještě. Dávám přednost lehkým a ovocným dortům, které na první pohled vypadají vzdušněji a rádoby-zdravěji - samozřejmě zrovna tento ze smetany na šlehání s obsahem tuku 33% nepatří mezi dietní, ale je setsakramentsky dobrý. Krása je v tom, že je dost variabilní - základem je šlehačka, korpus a jakékoliv ovoce, takže můžete mít jednou jahodový, podruhé borůvkový, pak ananasový, prostě dle chuti a nálady. Já takový dort připravila i mamce k narozeninám a jen se po něm zaprášilo, dokonce i můj Muž si vzal, a to je co říct :o)

Co budete potřebovat?
  • smetanu na šlehání 33% (taková malá červenobílá krabička podobná tetra paku)
  • zakysanou smetanu (tu používám nízkotučnou - takže zelenobílý kelímek tvaru většího jogurtu)
  • moučkový cukr (lepší než krystal, protože se lépe rozpustí)
  • ztužovač do šlehačky (i když jsem zjistila, že není úplně nutný, ale dodá vám ze začátku sebevědomí, že vám šlehačka opravdu ztuhne a bude tuhá dokud se dort nesní ;))
  • korpus na dorty (já ho koupila již hotový v supermarketu Penny, ale pokud si troufáte udělat si vlastní, tak to není nic jiného, než obyčejný piškot)
  • elektrický šlehač (nebo hodně šikovné a vytrvalé šlehací ruce :))

A jak na to?


Dort je hotový cca za 20 minutek, pokud máte ten koupený korpus a elektrický šlehač, protože celé to kouzlo je pouze v tom, že vyšleháte smetanu a smícháte ji se zakysanou smetanou :) Takže jak říkám jednoduché jako facka.

v menší misce zakysaná smetana, ve větší smetana na šlehání 
Dobré je nachystat si rovnou dvě misky - jednu menší, do které dáte zakysanou smetanu a smícháte ji s moučkovým cukrem. Kolik se cukru dává nemůžu říct, protože jsem to vždycky odhadovala podle chuti - smetana by pak měla být sladší, normálně je lehce nakyslá (asi proto je zakysaná že :o)). Ale pokud chcete mít dort co nejméně sladký, klidně cukru dejte opravdu málo. V druhé, trochu větší misce si smíchejte smetanu na šlehání a ztužovač, poté vyšlehejte buď ručně nebo elektrickým šlehačem tak, aby výsledná šlehačka držela tvar i kdyby jste otočili miskou vzhůru nohama. Následně přidejte zakysanou smetanu k vyšlehané šlehačce a spojte dokupy (jde to jak šlehačem, tak ručně). 

Teď už jen šlehačku vykydněte na korpus, pěkně metličkou uplácejte do hezkého pokud možno stejnoměrného tvaru a poklaďte ovocem či ozdobami dle své chuti. Nyní nechte dortík v lednici, aby šlehačka neměla šanci se ani trochu roztéct a nechte si chutnat!



přibližně takto by byl být z té hroudy šlehačky metličkou vymodelovaný krásný rovnoměrný povrch :o)


! Upozornění ! Byla jsem varována, že čerstvý ananas šlehačku často rozpouští, takže si dávejte pozor, abyste tam nedali čerstvý ananas a šlehačka se vám rozpustila po celé ledničce. Kompotovaný nic nedělá, to je ozkoušené ;o)

2 komentáře :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)