6. ledna 2014

Naše Vánoce 2013

Krásné pondělní ráno!

Ačkoliv jsou Vánoce za námi, neodolala jsem a chci se s vámi podělit o mé zážitky. Vánoce pro nás s manželem byly zvláštní tím, že jsme je slavili poprvé v našem domě a pozvali jsme mé rodiče ke Štědrovečerní tabuli k nám. Jak jste si určitě také všimli z několika předchozích článcích, trochu jsem se nechala unést a zdobila dům a domácnost o sto šest. Nejvíce inspirace jsem nasbírala na Pinterest.com, snad neomezené studnici nápadů všeho druhu :) Nyní už pár fotografií z našeho Štědrého dne a dekorací, kterými jsem vyzdobila dům.
Místo klasického adventního věnce jsem letos naaranžovala svíčky různých velikostí a dozdobila živými větvičkami s dekoračními hvězdičkami a vločkami


Pamatujete tuto lampu na čajovou svíčku z Ikea z článku o podzimním dekorování domu? Za pomocí malých glitrových kuliček, baněk a vloček se mohla lampa rázem změnit na dekoraci zimní/Vánoční.


Nejsem příznivcem Santa Clause v našich končinách, ale tento vypadal trochu jako skřítek a navíc manžela naprosto okouzlil ten sob na saních :)

Vánoční aromalampa, ve které nechávám rozpouštět vonný vosk od Jankee Candle, a sob na sněhové kouli - toho jsme nakonec po focení přesunuli do okna.

Celé jedno okno v obývacím pokoji jsem ozdobila girlandou vytvořenou z nakoupených plastových stromečků, hvězdiček a losů. Pak už stačila jen bílá vlna a bylo hotovo. Figurky jsem koupila na webu Stoklasa.cz, kde najdete tisíce potřeb pro dekoraci a ruční práce.


V ložnici jsem opět použila již jednou využité kulaté "akvárko" z podzimu, dovnitř vložila svíčku, dozdobila živými větvičkami a zasypala dekoračními sněhovými vločkami.


V ložnici na nočních stolcích jsem využila prázdných skleniček od vonných svíček Ikea a naplnila je glitrovými kuličkami, mini-baňkami a sněhovými vločkami.

Boční dveře na dvůr také dostaly svůj věneček, nakonec jsme ho přesunuli, protože na dveře přišly věšáky na bundy :)


Na hlavních vchodových dveřích jsem si dala práci s domácím věnečkem ze slámového korpusu obaleného živými větvičkami, dozdobeného červenými sáněmi a sušeným ovocem se skořicí. Trochu šmrncu mu dodaly sněhové vločky.


Před samotným vchodem do domu máme malinkou zastřešenou terasu, kam jsme umístili větve klasické a zkroucené vrby doplněné vánočními světýlky. Bohužel před koncem roku nám vítr vázy poshazoval a jedna se rozbila, do přištího roku budeme muset vymyslet lepší systém ukotvení :)

Štědrovečerní tabule a večeře:

Jak jsem již psala, konečně jsme měli na tyto Vánoce dostatek prostoru na to, abychom mohli pozvat mé rodiče na Štědrovečerní večeři k nám. Na stole nechyběl klasický kapr na dva způsoby, bramborový salát, rybí polévka a jako dezert zmrzlinová chaloupka.




Stůl jsem ozdobila jen decentně, hodně parády udělal dekorační pár saténu se stříbrnou aplikací a samotný krémový ubrus. Jak je vidět, nepodařilo se mi ze záběru odehnat našeho kočičího všudybyla - měl pocit, že musí sedět u stolu jako člověk :)

Opět inspirace z Pinterest.com, obyčejné skleničky na víno otočené dnem vzhůru na skleněných stojáncích na svíčky z Ikea, uvnitř skleničky naaranžované glitrové kuličky a mini-baňky, na vrcholu poté červená čajová svíčka. Možná to nevypadá, ale skleničky dodaly krásnou intimní atmosféru, udělaly spousty parády a byly dostatečně stabilní na to, aby se čajové svíčky zapálily bez obav z převrhnutí.

Konferenční stolek v obývacím pokoji jsem jen doplnila ozdobným ubrusem s vánoční tématikou, adventní svíčky i lampu jste již viděli z detailu :)

Doufám, že se vám fotografie líbily a že jsem ještě maličko připomněla ten kouzelný Vánoční čas :)

Jak probíhaly Vánoce u vás?

1 komentář :

  1. Úžasný večer s úžasnou výzdobou a bezchybnou hostitelkou :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)