28. července 2014

Jak jednoduše vyčistit stříbro

Krásné pondělní dopoledne!

Dnes mám pro vás jeden rychlý tip na čistění stříbrných šperků a jiných výrobků ze stříbra. Nevím jak vaše, ale moje stříbrné řetízky v létě rychle zčernají mým potem. Můžu si sice zajít do zlatnictví nechat si ho vyčistit, ale když se mi za to nechce platit nebo nemám cestu do města, čistím si ho tímto způsobem - za pomocí horké vody, alobalu a jedlé sody.



Budete potřebovat:
- jedlá soda
- horká voda
- alobal
- skleněná nádoba

Jak na to:

Skleněnou misku vysteleme alobalem (lesklejší stranou dovnitř) a vložíme dovnitř řetízek.


V rychlovarné konvici si ohřejeme vodu a vařící nalijeme do misky, celý řetízek musí být pod vodou.


Do vody nasypeme jedlou sodu, ta zreaguje s horkou vodou a začne šumět. Nechte chvíli řetízek ve směsi, můžete lžičkou trochu promíchávat. Poté opatrně vylijte vodu a řetízek osušte látkou.


A takhle vypadá řetízek po jedné lázni. Pokud máte šperk hodně černý, můžete to celé opakovat.


Takhle vypadá řetízek po několika lázních a vyčištění hadříkem.


POZOR! Tato metoda se nehodí na šperky s kameny, to byste si šperk zničili - já jsem také takto čistila jen řetízek a přívěsek s kamenem jsem vyčistila v ruce za pomocí pasty na zuby - mimo jiné další dobrý domácí způsob, jak vyleštit stříbro.

Znáte tento způsob čištění stříbra? Jak si čistíte stříbrné šperky doma vy? :)

Krásný den!

1 komentář :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)