10. května 2015

Křupavý salát s tofu

Krásné ráno!

Dnes jsem si pro vás připravila rychlý a velmi chutný recept na salát. Upřímně musím přiznat, že jsem klasický masožravec a bez masa bych se neobešla, nicméně čas od času mám chuť na nějaký zdravý a chutný salát. Hledala jsem tak na internetu po nějaké inspiraci a nakonec zkombinovala, co mi lednice dala :) Nedávno jsem zjistila, že v supermarketech Lidl začali prodávat tofu, z čehož jsem měla velkou radost. Kdo tofu nezná, je to bílkovina vytvořená z tvarohu, používá se jako náhražka masa. Můžete tofu jíst syrové nebo si ho upravit jako klasické maso, také si ho můžete marinovat. Já jsem koupila jedno balení tofu klasického a jedno marinované. Na dnešní recept jsem použila tofu neupravené.

Co budete potřebovat:
- cherry rajčata
- salátovou okurku
- ředkvičky
- mrkev
- růžičkový salát (nebo jakýkoliv jiný druh)
- tofu
- sezamová semínka

na dresing:
- med
- limetková šťáva a kůra
- kokosový olej



Příprava:

Jednodušší už to být nemůže - salát omyjeme a nakrájíme na kousky.



Nakrájíme ostatní zeleninu: rajčata, mrkev, okurku a ředkvičky.



Tofu můžete uvařit nebo nechat jak je, doporučuji nakrájet na kostky a obalit v sezamových semínkách.



Vše smícháme dohromady a je hotovo :)








Pokud byste chtěli salát zalít dresingem, můžete použít jakýkoliv dle chuti, já jsem trochu experimentovala a zkusila udělat zálivku z kokosového oleje, limetkové šťávy, kůry a medu. Jednoduše vše smícháme dohromady a dochutíme dle vlastních preferencí - můžete mít tak zálivku kyselejší nebo sladší. Díky kokosovému oleji je salát krásně provoněný a dostane trochu orientální šmrnc.

Salát byl naprosto úžasný, křupavý, svěží a dokonce chutnal i manželovi ;)

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)