13. května 2015

DIY Římské rolety z black-out látky

Krásné ráno!

Miluji léto, ale nesnáším, jak je brzy ráno světlo. Člověk se pak pořádně nevyspí, obzvlášť s malým dítětem, které má v sobě jakýsi senzor světla a jakmile se trochu rozední, už skáče v postýlce a chce ven. Vstávat o půl šesté vás velmi rychle přestane bavit a tak jsem se rozhodla si nějak pomoct. Našla jsem na internetu tzv. black-out látky, což jsou speciální zatemňovací materiály používané na rolety a závěsy. Díky tomu, že mají uvnitř vetkanou černou nit, nepropustí světlo a velmi výrazně tak zatemní okna. Dokonce pokud si koupíte black-out látku v bílé barvě se nemusíte bát světla. Vybrala jsem si tmavě fialovou jednobarevnou látku na webu Dům látek.cz, kde mají velký výběr a přívětivé ceny. Jelikož jsem nechtěla z látky udělat celé velké závěsy, hledala jsem návod na rolety. A našla spoustu návodů na tzv. Římské rolety, které jsou velmi jednoduché a přitom krásné a elegantní. Pojďme se tedy kouknout, jak mi to šlo :)



Budete potřebovat:
- 2 metry black-out látky v šíři dle vašeho okna
- špendlíky
- šicí stroj nebo jehlu a nit
- tavící pistoli
- 1 tlustší dřevěnou lištu
- 4 tenké lišty

Pozn. Také můžete využít staré žaluzie, pak je to ještě jednodušší, protože jen přilepíte látku k žaluziím.


Jak na to:

Látku si zastřihneme podle šíře okna, nezapomínáme na to, nechat si cca 2 cm z každé strany na záložky. Okraje pak našpendlíme a prošijeme. 




Na horním okraji látky, tam kde bude roleta pověšena na okno, doporučuji udělat záhyb větší, aby byla látka zesílená a nevyvěsila se. Také můžete dřevěnou tyčky  tunýlkem protáhnout a tak ji kompletně schovat.



Jakmile jsou okraje zapošité, začneme si vyměřovat čtyři podpůrné tyčky, přes které budou při vytažení rolety ozdobné ohyby.




Máte několik možností, jak látku k tyčkám přichytit, nejrychlejší a nejjednodušší je přilepit je k ní tavnou pistolí.



Nyní tyčkami i vrchní dřevěnou lištou protáhneme šňůrku. Já použila ozdobnou stříbrnou stužku, ale doporučuji nehrát si na něco extra a koupit klasickou šňůrku, půjde to s ní lépe :) Jelikož jsou vždy na okrajích každé lišty díry, můžete jimi šňůrku jednoduše protáhnout.




Nyní si pozveme siláka, který vám roletu přišroubuje k oknu :) Pokud máte plastová okna, můžete roletu přišroubovat na garniž nebo do zdi nad oknem.



A takto už vypadá hotová a nainstalovaná roleta na naše okno.



Při bližším pohledu vidíme, že jsem jednu tyčku nalepila nakřivo, proto mám i jeden ohyb křivý, což mě přivádí k šílenství, ale bohužel to je daň za práci narychlo a s "pomocí" ročního prcka :) Proto prosím o prominutí, v ložnici to není tak do očí bijící, protože je to v noci roztažené a přes den po záclonou :) Ale budu dělat ještě jednu a s tou si vyhraji mnohem víc, aby to trochu vypadalo :)






Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)