19. srpna 2015

Levandulové cupcakes s tvarohovou polevou

Krásné ráno!

Nevím, zda jste si toho už všimli, ti co mě znají osobně už to asi ví, ale jsem vášnivá pekařka cupcakes. Dokonce i můj velký "tajný" životní plán je otevřít si malou kavárnu s nabídkou právě upečených cupcakes :) Takže když mám volnou chvilku a chuť, zkouším nové recepty. A na tento jsem se chystala už hodně dlouho. Levandulové cupcakes zní asi zvláštně a asi by vás nenapadlo po nich v cukrárně sáhnout, ale mohu vám garantovat, že jsou úžasné - vláčné, voňavé a netradiční.

Výroba těchto cupcakes se moc neliší od klasických vanilkových cupcakes, jediný zádrhel, který by se u vás mohl objevit, je levandule. Tu můžete koupit ve zdravé výživě, kořenářství nebo pokud máte levandule na zahrádce, klidně můžete použít je. Jsou to vlastně usušené květy. Vlastně můžete klidně použít i takové ty voňavé pytlíčky, co se prodávají v trzích, není v nich nic jiného, než právě usušené květy.

Recept jsem vzala z mé kuchařky The hummingbird bakery cookbook, kterou jsem dostala na loňské Vánoce. Můžete ji zakoupit na Amazon.com. Jen jsem si upravila polevu, protože mi přišla už moc sladká a tučná, ale pokud si cukry a tuky nehlídáte nebo chcete udělat opravdu super-mňamku, můžete recept následovat bez mých úprav.

Budeme potřebovat:
- 120 ml plnotučného mléka
- 3 lžíce sušených levandulových květů
- 140 g cukru krupice (já jsem dala hnědý třtinový a ubrala jsem na 100 g)
- 1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva
- 40 g másla pokojové teploty
- 1 vejce
- levanduli na ozdobu (není nutné)

množství je na 12 cupcakes


na polevu:
- 1 vanička měkkého polotučného tvarohu
- 1 lžíce datlového sirupu (nebo použijte moučkový cukr)
- fialové potravinářské barvivo



Postup:

1) Nejdříve si do hrnečku nebo skleničky nechte přes noc namočené levandulové květy v mléku. Doporučuji skleničku zadělat potravinářskou fólií, protože vám jinak bude všechno v lednici vonět levandulí :)

2) Troubu si předehřejeme na 170°C.

3) V misce smícháme mouku, cukr, kypřící prášek a máslo. Vše poctivě promícháme v mixéru nebo ručně tak, aby se všechny složky rovnoměrně spojily a neměli jste z másla hrudky.




4) Do směsi nalijeme ovoněné mléko zbavené levandulových květů.


5) Přidáme vejce a vše poctivě promícháme, dokud není směs jemná a vše opravdu spojené.



6) Směs nalijeme do předem připravených košíčků na cupcakes. Nezapomeňte nenaplňovat košíčky úplně, ale jen tak do 3/4, aby měly místo k nakynutí během pečení.


 7) Cupcakes dáme péct do trouby na cca 20 - 25 minut nebo dokud nejsou cupcakes hotové (poznáte píchnutím do cupcake párátkem, pokud vyjde ven čisté, je hotovo).


8) Mezitím, co se nám cupcakes pečou, můžeme smíchat polevu. Tvaroh smícháme s datlovým sirupem (nebo cukrem) a fialovým potravinářským barvivem (to samozřejmě můžete vynechat) a hotovou směs necháme se v lednici chladit.



9) Hotové cupcakes vyndáme z trouby a necháme úplně vychladnout, než je ozdobíme krémem. Je na vás, zda zvolíte zdobičku nebo krém nanesete jako já za pomocí nože. Nakonec můžeme ozdobit několika květy.











Doufám, že recept vyzkoušíte a oslníte, protože levandulové cupcakes určitě moc lídí ještě nejedlo :)

2 komentáře :

  1. Vypadají úžasně a nikdy by mě nenapadlo "nacpat" tam levanduli přes mléko! :-) Super tip, já bych po nich v.kavárně určitě sáhla! :-) Skills of Art

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)