4. listopadu 2015

Salát s quinoa, tofu a granátovým jablkem

Krásné ráno!

Doufám, že jste si užili celý říjen, kdy jsem vás zaplavovala články a fotkami Halloweenského líčení. Pro všechny milovníky líčení mám dobrou zprávu - jen tak s tím neskončíme, ale na blog se hodí rozmanitost, takže mám pro vás dnes zase něco na zub. Nedávno jsem si koupila konečně balíček Quinoa, kdo nezná, je to momentálně hodně populární luštěnina (?) a zdravě žijící populace na ni nedá dopustit. Sama bych ji zařadila do rodinky ke kuskusu, možná se úplně pletu :) Nicméně je to chutné a já jsem si před přípravou prvního jídla našla recept na tento skvělý salát. Možná se vám zdá spojení quinoa, tofu a granátového jablka trochu divočina, ale je to moc dobré a opravdu to jde pospolu.



Budeme potřebovat:
- Quinoa (prodává se jak bílá, tak červená, jako mám já)
- Semínka granátového jablka
- Tofu
- cherry rajčata



Jak na to:

Začněme s tím, jak uvařit Quinoa semínka. Nejsem si jistá, zda se červená připravuje jinak než tak bílá, případně by to vždy mělo být napsané na balíčku ;) Ta červená se musí nejdříve propláchnout horkou vodou, aby se odstranila hořkost. Poté semínka nasypete do vroucí vody a vaříte cca 15 minut, dokud nepraskne vnější obal. Budete tak mít ve vodě jakési malinké hadíky, nebojte, to nejsou červi :) Vodu zceďte.




Tofu si přichystejte dle vaší chuti, nicméně pokud budete chtít udělat ho podle mě, já jsem měla tofu s bazalkou, které jsem nakrájela na malé kousky a na troše oleje osmahla na pánvi. Takhle mi tofu chutná asi nejvíc, ale jak jsem psala, záleží na vás, jak si je upravíte.




Cherry rajčata si nakrájejte na čtvrtiny. Tyto rajčátka jsou naše vypěstovaná ;)



Nyní přichází čas na granátové jablko. Pokud máte problém semínka dostat ven, jednoduše jablko rozřízněte podélně na poloviny a prsty tu půlku roztáhněte. Tím uvolníte vnitřní "hrozny" semínek. Teď si vezměte vařečku a začněte poklepávat na kůru, semínka směrem do misky. Semínka by měla vypadávat ven. Popřípadě můžete vzít malou lžičku a jezdit po základně jednotlivých "hroznů"semínek a ty tak uvolňovat.


Jakmile máte tofu osmažené, přidejte ho ke zbytku surovin do misky.


Nakonec přidejte uvařenou Quinou (na fotce jsou vidět ty ocásky a jak jsou jednotlivá semínka rozpuknutá).


Zamíchejte, trošku osolte a máte hotový salát! :)





Doufám, že se vám dnešní recept líbil a že dáte Quinoa semínkům šanci. Koupit je můžete v obchodech se zdravou výživou, dm drogerii nebo větších hypermarketech.



2 komentáře :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)