2. prosince 2015

Blogmas: Moje plány na letošní Vánoce

Krásné ráno!

A je tu prosinec, ani nedovedu napsat, jak hrozně rychle mi letošní rok utekl. Opravdu platí to, jak se říká, že jakmile máte děti, život začne letět. Letošní Vánoce jsou Johančiny druhé, ale jelikož loni měla touto dobou teprve 9 měsíců, celkem z toho nic neměla. Zato letos jsem si jistá, že všechno bude prožívat naplno, však už teď je natěšená na světýlka a vánoční stromeček. Tak jsem se rozhodla vzít to z gruntu a udělat letošní Vánoce speciální. Osobně jsem trochu vánoční úchyl, protože jakmile se začnou v obchodech a na ulicích objevovat vánoční světýlka a ozdoby, jsem u vytržení a už přemýšlím, jak ozdobím dům, vchod, zahradu, jakou uvaříme večeři, upečeme cukroví atd... Mám prostě vánoční čas hrozně ráda. Můj největší tip pro užití si Vánoc zní: Nakupte dárky co nejdříve, pokud možno skončete ještě před začátkem Adventu. Sice to zní ujetě, nakupovat vánoční dárky už třeba v srpnu, ale věřte mi, budete mít pak ve vánočním čase klídek a pohodu - to co chce každý z nás a každý rok si stěžujeme, že jsme si z Vánoc pamatovali jen tu trapnou a vysilující honbu za dárky. Takže to udělejte jako já - kupte dárky dříve, klidně si je už zabalte (já ty naše balila už v půlce listopadu) a můžete se naplno věnovat jen těm hezkým okamžikům. 
Jakmile se zbavíte tohoto "břímě", můžete plánovat celý Štědrý den. Já se s vámi podělím o své plány, třeba někoho inspiruji ;)



DEKORACE DOMU
- Někdo to rád trochu přežene, pro někoho je dekorace jen postavení 4 adventních svíček na stůl. Mě dekorace domu a jeho okolí hrozně baví, takže se musím držet, abych to nepřehnala :) Ale dekorace nejen nakupuji, ještě raději si je vytvářím sama.

A) Vchod a zahrada:
Letos jsem se rozhodla do vchodu na lampu zavěsit pěknou ozdobenou větvičku nebo posbírané velké borovicové šišky, na stolek, který ve vchodě máme, postavím koupeného jelena se zabudovanými světýlky a pokud bude manžel super hodný, vyřeže mi z OSB desky stromeček, který ozdobím plastovými ozdobičkami. Na vchodové dveře letos nebudeme mít klasický věnec, který každý rok tvořím, ale vytvořila jsem netradiční a přitom krásnou ozdobu z polystyrénové vločky a velkého H (začátek našeho příjmení) a nezbytných třpytek :) Také máme na předzahrádce malou borovičku, kterou ozdobíme i světýlky. 

Samozřejmostí u nás je navěšení LED světýlek. V tom se vyžívá zase pro změnu manžel, takže každý rok vymýšlí, jak to budeme mít přidělané, kam rozmístíme jaké řetězy a jestli nejsou třeba koupit ještě nějaké další. No upřímně máme v období Vánoc nejozdobenější dům v ulici, to je bez debat :) Díky tomu, že jsme letos dodělali zastřešení terasy, bude ozdobení zase o něco krásnější.



B) Dekorace interiéru

Malých dekorací interiéru mám doma už spoustu, takže použiji ty z loňska, nicméně jsem se rozhodla pro pár novinek na základě hledání na Pinterestu. Třeba adventní svíčky bych ráda naaranžovala netradičně s větvičkami a malým stříbrným jelenem, kterého jsem koupila v Pepco a mám z něj velkou radost. Stejně tak jsem si vytvořila cca 15 velkých rolniček alá žaludy, které ještě musím navěsit na nějakou šňůrku a pověsím je s největší pravděpodobností na lustr nebo na zeď. A také bych ráda udělala pár svícínků z větviček a čajových svíček. S Johankou se nebudu moct tak rozšoupnout a všechno bude muset být v určité výšce, kam ještě ta malá všudybylka nedosáhne. :)


Create a gorgeous woodland scene with natural evergreen branches, pinecones, twigs and other rustic decor like earthy candle holders homemade from mason jars.:

Holiday #coffeetable decor with Candles, Evergreen, Pine Cones and Ornaments | A #Christmas Tour & Vignettes via @TheFancyShack:


C) Štědrovečerní tabule a adventní kalendář

Máme v rodině malou tradici (předpokládám, že to není nic neobvyklého), že na Štědrovečerní večeři zveme moje rodiče a bratra, takže slavíme spolu s nimi. Letos to nebude jiné a já si vždycky pečlivě na večeři připravuji, aby bylo vše perfektní. Co se jídla týče, tam jsou všichni hrozně konzervativní, takže klasická rybí polévka, bramborový salát a osmažený kapr, to se nemění. Ale co jsem do našeho menu zařadila je dezert a ten se snažím každý rok dělat jiný. Letos ještě nejsem 100% rozhodnutá, váhám mezi čokoládovou pěnou a lávovým dortíkem.

Zdobení stolu bude asi klasické, nechci tam moc dekorací dávat, protože pak na sebe nevidíme a jídlo se pořádně nevydá na stůl. Co ale nebude letos chybět bude ozdobený kousek kmene, do kterého budou vyvrtané dírky na čajové svíčky a kolem bude ozdobený větvičkami a jinými dekoracemi. Ten ale nedám na hlavní stůl, ale na bar mezi kuchyní a obývacím pokojem. Další dekorací jsou krásně ozdobené židle, které s největší pravděpodobností budeme letos mít také - jedna větvička, borovicová šiška a stužka. A jako malý detail budou na každém ubrousku, který bude složený jako stromeček, kroužek z šípků. 

Zato novinkou bude adventní kalendář, který jsme s manželem Johance udělali. Jsem na něj náležitě pyšná, protože i my s bratrem jsme mívali ručně dělaný adventní kalendář a tak nějak jsme se na každý den těšili ještě o něco víc, když jsme vůbec netušili, co v dalším pytlíčku bude. Já jsem se opět nechala inspirovat na Pinterestu a vytvořila jsem papírové pytlíčky, ozdobila je červenou cedulkou s číslem a malou vločkou. Pověsila jsem každý balíček na jutový provázek a manžel udělal z dřevěných latěk stromeček s háčky. Je to hrozně jednoduché, levné a přitom krásné. A výhodou je, že si do jednotlivých pytlíčků můžete dát, co se vám zlíbí - ať už sladkosti, tak i třeba maličké hračky nebo zdravou variantu sladkých bonbónů :)


Learning this Christmas tree napkin fold technique really upped my holiday table setting game and I'd like to spread the (napkin) joy. The following ...:

DIY: mini cranberry wreath place cards.:

DIY: Holiday Log Centerpiece with natural greenery, berries, pinecones, and small ornaments. Makes a perfect table centerpiece or mantel focal point. Created by @Jenna_BUrger via sasinteriors.net-Want to do this!:



D) Vánoční rodinné tradice

A jako poslední bych ráda mluvila o rodinných tradicích, které bychom si rádi doma zařídili. Prvním z nich je to, že stromeček nebudeme zdobit s Johankou ráno na 24. prosince, ale ozdobíme ho spolu s manželem večer předtím, aby ho Johanka viděla ráno v celé kráse. Důvodem je hlavně to, aby se nám u zdobení nemotala a nerozbila nějakou ozdobičku, až bude starší, tak budeme zdobit stromeček spolu jako rodina :)

Druhou tradicí, kterou jsem započala už loni, je každoroční nákup vánočního overalu pro Johanku. Časem bude mít normální oblečení, ale přijde mi hrozně roztomilé, když má po celý Štědrý den speciálně koupený overal s vánoční tématikou. Snažím se vyhýbat klasickému červeno-bílého oblečku, vzhledem k tomu, že nás samozřejmě dává dárky Ježíšek, takže loni byla za sobíka a letos jsme koupili sněhuláka. Jelikož je bílý, jsem moc zvědavá, jak dlouho zůstane čistá, ale za ty fotky a tradici to určitě stojí. Já sama si ráda na Štědrý den obleču něco speciálně vánočního, tak proč ne Johanka :)

Třetí tradicí je rodinná procházka po vesnici a okolí. To jsme praktikovali už jako děti a moc se mi líbilo vyjít ven, odpoutat se od pohádek a nadýchat se čerstvého vzduchu. Pokud počasí dá, půjdeme se s Johankou projít a od podzimu máme schované kaštany pro zvířátka. U nás ve vesnici totiž máme oboru, kde chovají daňky a žijí tam i srnky a jiná lesní zvěř, proto jim doneseme nasbírané kaštany, přidáme nějaká domácí jablka a dáme zvířátkům něco dobrého. Tato tradice se mi moc líbí, protože tak budeme učit Johanku podělit se a mít ráda zvířata.

A jako poslední tradicí je zapalování prskavek. U nás doma se to dělalo jako maskovací plán pro kladení dárků pod stromeček, kdy jsme šli na terasu před dům a zapalovali prskavky, jeden z rodičů vždycky "potřeboval na záchod" a mezitím, co jsme dopálili prskavky, stromeček byl rozsvícený a pod ním dárky. A i když už jsme byli větší a samozřejmě jsme věděli, o co jde, stejně jsme se na to těšili :) Zatím si nemusíme dělat hlavu se schováváním dárků, takže dárečky dáme pod stromeček při příchodu mých rodičů před večeří, ale prskavky si po večeři určitě zase zapálíme, je to už prostě taková rodinná tradice :)


#christmas ................. #GlobeTripper® | https://www.globe-tripper.com | "Home-made Hospitality" | http://globe-tripper.tumblr.com:

A to byly všechny mé letošní plány na Vánoce, ještě bych ráda dodala, že se určitě půjdeme podívat na rozsvícení vánočního stromu někde na náměstí a projdeme si i Vánoční trhy :)

Tento článek je prvním v tradičních Blogmas, což jsou články speciálně zaměřené na Vánoce. Můžete se tak těšit na spoustu jiných článků s touto tématikou a samozřejmě i videí na Youtube kanálu. Já se prozatím loučím, doufám, že jsem vám trochu navnadila vánoční atmosféru a těším se u dalšího článku ;)

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)