17. dubna 2016

Lasagne alá Hrušková

Krásné ráno!

Připravila jsem pro vás další recept, tentokrát jsem nafotila přípravu jednoho nedělního obědu, který jsem dělala. Chtěla bych rovnou na úvod poznamenat, že se rozhodně nejedná o pravé lasagne, takže nějaký Ital nebo zkušenější kuchař by z toho dostal osypky, ale tohle je recept, který děláme doma a který nám chutná. Proto jsem i do názvu napsala alá Hrušková, protože to není ten pravý italský recept.



Budete potřebovat:

- těstovinové pláty na lasagne (koupíte v každém větším supermarketu)
- rajčatový protlak
- loupaná rajčata
- krůtí konzervu či mleté maso (mleté maso je lepší, ale zrovna jsem je neměla doma)
- zakysaná smetana
- 1 cibule
- česnek (čerstvý nebo granulovaný)
- provensálské koření
- sůl a pepř
- olivový olej



Jak na to:

Na hlubší pánev si dáme olivový olej a na drobno nakrájenou cibuli. Cibuli osmahneme do zlatova.



Jakmile je cibule dozlatova, přidáme nakrájené nebo mleté maso. Necháme zatáhnout a trochu osmažit.



Smícháme protlak s loupanými rajčaty, které nakrájíme na kousky. Směs přidáme k masu a cibuli. Krátce povaříme.



Přidáme sůl, pepř a provensálské koření dle chuti.


Chvíli za občasného míchání povaříme, aby maso bylo hotové a všechny chutě se pěkně prolnuly. Odstavíme z plotýnky.



Nyní si připravíme "bešamel". Já smíchám zakysanou smetanu s česnekem a solí.



Jakmile máte hotové obě části, můžeme začít sestavovat jídlo. Nachystáme si pekáček, do něj nejdříve dáme masovou vrstvu, na něj naskládáme těstoviny, poté smetanu, opět těstoviny, masovou směs, těstoviny, smetanu, těstoviny a tak dále, dokud vám nedojdou suroviny :) Já nakonec končím masovou vrstvou a posypu vše strouhaným (v tomto případě nakrájeným) sýrem.




Dáme péct do předem vyhřáté trouby na cca 180°C přibližně na 25 minut.



Jakmile jsou těstoviny na povrchu zlatavé, je hotovo a můžete podávat :)



Pokud si dobře pamatuji, v tradičním receptu se používá maso hovězí, ale protože já červené maso nejít, zvolila jsem krůtí maso. Také často do lasagní dávám zeleninu jako je hrášek a kukuřice, ale to záleží spíše na tom, co zrovna doma máme :)

Jak jsem psala, je to na hony vzdálené klasickému tradičnímu receptu na lasagne, já bych to nazvala takovou rychlou jednodušší variantou :)

Dobrou chuť!



Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)