21. dubna 2011

Jak na to: perličky místo knoflíků

Zdravím, dneska mám pro vás něco, co (doufám) oceníte a třebas i zkusíte, mě osobně se to moc líbí!
Tento nápad přiznávám se není originálně z mé hlavy, ale z hlavinky Katy z jejího blogu How I feel it ... Katy. Ale já doufám, že se nebude zlobit, že jsem její nápad využila a podělím se o něj s Vámi, mými čtenáři. Takže směle do toho!

Čas od času mám takové nutkání udělat něco hezkého a neotřelého. Třeba vylepšit si nějaké oblečení. Tentokrát se mi sešly dvě situace - koupila jsem si asi před čtvrt rokem krásnou plátěnou košili (možná je to spíš halenka, nevím) v nádherně syté červené barvě. Bohužel po otevření balíčku a při zkoušení jsem zjistila, že chybí jeden knoflíček. A jelikož má halenka takové pěkné červené knoflíčky potažené stejnou látkou, z jaké je sama halenka, těžko ten jeden knoflík nahradím. Ale v tomto momentu došel můj nápad, že bych si knoflíky nakoupila jiné a přešila, nebo ještě lépe, použila třeba perličky místo knoflíků, abych halenku oživila. Mamka si pošívá kostýmy na břišní tanec a tak má spoustu flitrů a podobných blbinek, perliček nevyjímaje. Čmajzla jsem jí tedy 15 velkých perliček a zneužila je místo těch knoflíků. Výsledek můžete vidět níže na fotkách, dle mého názoru, názoru mé mamky a mého Muže se to povedlo. Jen jedna malá chyba na kráse - perličky jak jsou kulaté, občas se vyvlíknou z knoflíkové dírky, ale není to natolik časté a v takovém množství, aby mi to vyloženě vadilo.


Co budeme potřebovat:
- halenku nebo jiné oblečení, kde chceme vyměnit perličky za knoflíky
- perličky (pokud možno ty velké, malé by vám toho moc neudržely :))
- šití (jehla a nit ;)
- nůžky
- a nezbytná odvaha :)




Postup práce:
Je to velmi jednoduché a jasné, možná je až zbytečné to popisovat. Halence ustřihnete všechny původní knoflíky (dejte si pozor, abyste neprostříhli látku!) a můžete si je schovat, třeba je upotřebíte zase na něco jiného. Odstraňte všechny zbývající nitky a pokud chcete, načrtněte si krejčovskou křídou místa, kde perličky budete šít (já to nedělala, protože jsem perličky našívala podle dírek po starých knoflících). No a pak si vezměte jehlu a nit, tu navlečte na jehlu, udělejte si na konci uzlík a přišívejte a přišívejte ;) Je to trochu otročina, já jich měla 15 a přestalo mě to bavit asi u 5., ale když vydržíte, bude to stát za to :) Když máte hotovo, chvíli se kochejte výsledkem a pak si to můžete zkusit, zda vám halenka sedí, zda se nerozepíná a nepne. No a to je všechno vážení, doufám, že vám to k něčemu bude ten můj návod :)

P.S. - pokud budete hodní, nechám se v halence vyfotit, abyste ji viděli i "v akci" ;)

Dejte vědět, zda to budete zkoušet, jsem zvědavá na výsledky ;)

1 komentář :

Děkuji všem za vaše komentáře! :)