6. února 2014

Sbírka rtěnek - 2014 update

Přeji všem krásný pátek!

Vím, že na tom s množstvím článků letos jsem trochu na štíru, ale momentálně nenakupuji tolik kosmetických výrobků a tak poté nemám o čem psát :) Nicméně jsem si nedávno dělala pořádek v kosmetice, vyhazovala nemilosrdně všechny prošlé výrobky a přitom si uvědomila, že mám poměrně dost různých odstínů rtěnek a že by vás možná mohl takový článek zajímat. 2014 update jsem napsala proto, že jsem již v minulosti (tuším někdy 2012) podobný článek vytvořila, ale samozřejmě nyní je složení kapku jiné a rozsáhlejší :)
Takže vzhůru na to:

Abych byla upřímná, používám raději rtěnky než lesky na rty nebo různé tužky, asi kvůli tomu, že si při použití např. pěkné rudé rtěnky připadám jaksi víc ženštěji :) Navíc téměř všechny rtěnky, které vlastním, jsou krémové, dobře se tedy nanášejí i nosí a navíc rty hydratují. A v neposlední řadě kdykoliv mám lesk na rtech, můj manžel mi odmítá dát pusu :)))

Přemýšlela jsem, jak rtěnky rozdělit či nějak šikovně je popsat, abych vám popřípadě ulehčila výběr v případě, že byste se rozhodli na základě mé recenze daný odstín koupit. Nakonec jsem se rozhodla je rozdělit na tři základní skupiny - klasické červené odstíny, neutrální a méně výrazné a ve třetí skupině nejdete tmavé a "nenormální" odstíny :)

Ještě než se vrhnu do popisování jednotlivých odstínů chtěla bych vám ukázat (a možná někoho i inspirovat), jak jsem si dělala v průběhu času v rtěnkách trochu pořádek - resp. jelikož odstín rtěnky není normálně v obalu vidět, může se vám stát (alespoň mně se to stává), že na nějakou rtěnku úplně zapomenete a přitom je to krásný odstín. Za pomocí levného bločku, štětečku na rty a rtěnek samotných jsem si vytvořila vzorník odstínů tak, abych měla všechny pěkně pohromadě a v případě plánování líčení se mohla rychle zorientovat a vybrat právě ten pravý odstín bez otevírání každé jednotlivé rtěnky. Fotky nejsou samozřejmě ideální, vždycky se vám budou odstíny zobrazovat na různých obrazovkách různě, ale v realitě tím, že rtěnky nanesete na bílý povrch, docílíte tím reálného odstínu rtěnky. Můžete si i porovnat jak vypadá odstín zde na papíře a jak dole na ruce, podle podkladu se vždy zdá trochu jiný.



I. skupina: odstíny červené

zleva: Catrice ultimate colour - 260; Catrice ultimate colour - 060; Dermacol longlasting lipstick - 07; Oriflame pure colour floral lipstick - cherry red; Oriflame studio artist - true coral; MeMeMe - 07
Všechny mé opravdu červené rtěnky mám moc ráda, ačkoliv mi to trvalo poměrně dlouho, než jsem si k nim cestičku našla - přece jenom chce to trochu odvahu a umu perfektně nalíčit rty výraznou červenou místo klasického balzámu nebo lesku, který můžete nanést v šalině a nemusíte se bát, že to budete mít všude :) Ale musím říct, že i taková blbina, jako je nanesení červené rtěnky, vám dodá neuvěřitelné sebevědomí a hned celé líčení působí mnohem ženštěji. Před den stačí pak jen nanést řasenku a tenkou (nejlépe hnědou) oční linku podél horních řas a hned vypadáte sofistikovaněji a upraveně.

S nákupem "opravdu rudé červené" jsem měla celkem potíž. Když se podíváte na odstíny na ruce dole, určitě si všimnete, že každá z rtěnek má jiný podtón - jedna je víc do hněda, jedna do růžova, další do oranžova. Pomyslným zlatým výherním lístkem pro mě byla rtěnka od Dermacol v odstínu 07 - opravdu se jedná o neutrální "opravdovou červenou" ve stylu Marylin Monroe :) Navíc je krásně krémová, dobře se nanáší a na rtech vydrží i nějaké to posrkávání pití :)



II. skupina: nude a přirozenější odstíny

zleva - horní řada:  Oriflame GG - lustrous pink; Catrice shine gel colour - 060; MUA lipstick - 7
spodní řada: Oriflame studio artist - pink nude; Oriflame studio artist - pure berry; Catrice ultimate colour - 190; Oriflame GG - rose blossom
Tyto odstíny (a všechny jiné přirozené, tzv. nude) jsou vhodné pro každodenní nošení, pro všechny příležitosti a pro každou ženu či dívku, která se necítí na to, používat červenou rtěnku. Také např. pokud si vyhrajete s výraznějším a barevnějším líčením očí je vhodnější použít na rty spíše odstín neutrálnější, protože výraznou rtěnkou zbytečně odtahujete oči ostatních z těch pracně vytvořených očí na rty (a v neposlední řadě vypadáte malinko přeplácaně a když se vám to opravdu "podaří", tak i lacině). 
Jednoznačně nejoblíbenějším odstínem z této skupiny se pro mě stala rtěnka Catrice Ultimate Colour v odstínu 190 The Nuder The Better. I na fotce je vidět, že je skoro celá vypotřebovaná. Na rtech působí opravdu přirozeně, má malinko podtón do hněda, je hydratační a dlouho vydrží. Pokud dáváte přednost spíše růžovým odstínům, můžu vřele doporučit rtěnky od Oriflame z řady Studio Artist, rtěnky jsou velmi krémové, hydratační, výběr máte z poměrně slušné škály odstínů a jako milý bonus navíc rtěnky krásně voní.


III. skupina: tmavé a netradiční odstíny

zleva: Catrice ultimate colour - 160; Oriflame studio artist - deep plum; Yves Rocher grand rouge - 32

Poslední skupinu tvoří jen tři rtěnky, nevěděla jsem totiž, kam přesně zařadit hlavně dvě z nich, tu fialovou od Oriflame a tmavě vínovou od Catrice. Rtěnka od Yves Rocher, kterou jsem našla v jednom z Ladyboxů, by se dala možná zařadit i do skupiny červených, ačkoliv je mnohem tmavší s podtónem do vínovo-hněda. Tyto rtěnky samozřejmě nepoužívám pravidelně, našla jsem jejich uplatnění hlavně během podzimu-zimy, kdy byly v kurzu právě vínové a tmavé odstíny a mohu vám potvrdit, že to opravdu funguje, nevypadalo to vůbec zle. Tu čistě fialovou od Oriflame jsem si nechala vyloženě na zkoušení výrazného a netradičního make-upu, tuším, že jsem ji nikdy neměla klasicky venku, na to nejsem dost odvážná :) Ale Yves Rocher i Catrice jsem již venku měla a vypadaly moc pěkně ;) Tyto rtěnky se dají pěkně kombinovat s klasickými červenými odstíny, pokud chcete dodat rtům "něco extra", např. se hodí na ombré rty, kdy máte na vnitřní straně rtů tmavý odstín a směrem ven se barva zesvětluje.


Tak to byly všechny odstíny rtěnek, které momentálně mám doma. V nejbližší době neplánuji žádné velké nákupy, vzhledem k tomu množství a variabilitě, kterou vlastním, nicméně nikdy neříkej nikdy, je dost možné, že se zase v drogerii náhodou kouknu do sekce rtěnek a odnesu si nováčka domů :)

Děkuji za návštěvu a přeji krásný zbytek týdne!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)