11. března 2015

DIY dětský karnevalový kostým včelky

Krásné ráno!

Dnes bych se s vámi ráda podělila o můj projekt, který jsem dělala pro svoji dcerku k jejímu prvnímu karnevalu. Nechtěla jsem nějaký kostým kupovat nebo malou převléknout za princeznu (nic proti princeznám, ale prostě to nemá fantazii :)) a tak jsem si vymyslela včelku. Jako batole je tento kostým totiž naprosto k sežrání. Kostým je dělaný celý doma, používala jsem běžně dostupné pomůcky a jednoduché techniky, takže to zvládne každý ;) A Johanka byla hvězdou karnevalu, moc se líbila - na konci jako důkaz pár fotografií přímo z karnevalu ;)




Co budeme potřebovat:

1) Tělíčko
 - bílé body s dlouhým rukávem
- barvy na textil - žlutá a černá
- krejčovský metr
- štětec
- křída



2) Křidýlka
- paměťový drátek
- organza nebo podobná látka
- štípací kleště
- špendlíky
- nit a jehla


3) čelenka s tykadélky
- černá čelenka pro děti
- 2 chlupaté černé drátky
- 2 nebo 4 bambulky
- tavná pistole


4) sukénka
- guma do pasu
- černý a žlutý tyl




Jak na to:

Jak jste si jistě všimli u rozpisu toho, co budeme potřebovat, rozdělila jsem kompletní kostým na 4 části. A tak budeme pokračovat i v popisu celkové přípravy kostýmu. 

Takže začneme tělíčkem. Pokud budete mít více štěstí než já a nejdete někde již pruhované body, rozhodně ho kupte a ušetříte si nejvíc práce ;) Dokonce i když si koupíte jen černo-bílé, budete to mít jednoduché. Bohužel já žádné nesehnala, takže jsem se do toho musela dát od píky. Pěkně bílé body, barvy na textil, křída, metr a štětce. To vše potřebujete k tomu, abyste si z bílého body udělali pruhované.

Body nezapomeňte podložit kartonem, aby se vám barva neobtiskla na druhou stranu (nezapomeňte také na rukávy).



Na celé body si naměřte cca 2 cm vysoké proužky a křídou si všechny proužky předkreslete.




Můžeme začít s malováním. Doporučuji začít se žlutou barvou, jelikož jak jistě vidíte na fotografiích, barva se rozpila do sousedících pruhů, což ale tou černou pak opravíte. Pokračujeme pěkně pruh po pruhu dokud není celé body namalované. Nyní doporučuji počkat celých 24 hodin, než začnete malovat druhou stranu, protože si nechceme body zničit.




Jakmile máme obě strany žlutou barvou, můžeme začít malovat černé. Doporučuji si zkusit, jak moc se bude barva rozpíjet, bohužel ta moje se sem tam rozpila do žlutých pruhů, což jsem rozhodně neměla v plánu... Ale co se dá dělat :)





Jakmile máme hotovou jednu stranu, opět počkáme a nabarvíme stranu druhou. Poté máme vlastně tělíčko hotovo, stačí jen z rubové strany přežehlit, aby se vám barvy při praní nerozpily.




A my se můžeme vrhnout na křidýlka. Můžete si je klidně jen vystřihnout z papíru nebo z látky, ale tyto jsou skoro jako pravé a vypadají podle mého názoru moc pěkně.

Z paměťového drátku si vytvarujeme dvě křidýlka.



Vytvarovaný drátek položíme na organzu a obstřihneme tvar křídla. Necháme si kousek látky kolem, abychom ji mohly přišít ke drátku.




Před šitím rozhodně doporučuji si látku nejdříve přišpendlit. A pak látku ke drátku přišijeme.




Křidýlka si k sobě nahoře přilepte tavnou pistolí a obě pak přišijte k zadní části body. Tím jsou křidélka hotová.






Čelenka s tykadélky není nic složitého - chlupaté drátky k sobě smotáme, aby lépe držely tvar a byly tlustší. Mám pocit, že se dá koupit drátek různě tlustý, takže teoreticky si je nemusíte k sobě motat, ale použít jen jeden tlustší. 

Drátek ohneme do tvaru hranatého U a na konce tavicí pistolí přilepíme bambulky. Ty moje byly moc malinké, takže jsem je ještě před nalepením na drátek slepila pistolí k sobě, aby vytvořily větší bambulku :)




Sukýnku jsem dělala stejným způsobem, jako jsem dělala tutu sukni před časem a dávala jsem návod na blog - článek zde.


A kostým je hotový, doplnila jsem ho černými leginami, které nejsou těžké sehnat, a botičkami. Ty bohužel černé nebyly, tak jsme použili šedé :) No uznejte sami, zda jí to slušelo nebo ne :)








Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji všem za vaše komentáře! :)